27.5.13

Hadde jeg aldri trodd



Om meg selv, altså. Det er visse ting man ikke trodde at kom til å finne sted i vår levetid, for å si det sånn. Ting som tidligere var intet mindre enn UTENKELIG.


For eksempel den vanvittige idéen med å smøre OLJER inn i trynet. Når jeg var yngre tenkte jeg at oljer var fy-fy, ja, jeg vegret meg egentlig for å smøre noe som helst med kremkonsistens i ansiktet i det hele tatt, grunnet ekstrem discokuleeffekt. Men så erfarer jeg at oljer er helt fantastisk. Spesielt nyperoseolje og arganolje. Kokosnøttolje også. Ekstrapoeng for flere bruksområder (ansikt, kropp, hår, spis det, gjør hva heklefjell du vil med det. Nesten, da. Jeg er bare så imponert over naturens gaver).


Ja, også var det dette med jazz. For noen år siden hørte jeg masse på NrK Jazz, for så å ha noen års pause, av en eller annen absurd grunn. Men igjen, jazzen er tilbake og jeg elsker det. Kan sovne til det. Hva blir det neste, eksperimentell samtidselektronika med pikkolofløyte og marimbasolo som mediativt innslag i fredagskosen? (Ps. Skal ikke skryte på meg å være direkte BEVANDRET i jazzens verden – dere skjønner, på NrK Jazz er det aldri noen presentasjon av låtene).


Og gjett hvem som hopper rundt i høyet stua som en annen villmann (evt villkvinne) opptil flere ganger i uka. Jo, det er MEG, det. Kjære naboer, beklager så meget om dere har sett konturene av ukoordinerte armer og ben gjennom persiennene. Og kjære katten min, jeg er veldig glad i deg, men du trenger ikke stirre på meg som du har falt ned fra månen. Det kalles TRIM og er helt NORMALT og etter forholdene ser jeg helt NORMAL ut når jeg trimmer, så kjære pus, slutt å stirr.


Til syvende og sist så har jeg jo sluttet å røyke. Men det teller ikke, for det har jo vært planen helt siden jeg startet. Men det som er mer utenkelig enn at jeg sluttet å røyke, er at jeg fanden tute kjøpte meg et TANNBLEKINGSKIT i belønning. Dét er fader i meg MORSOMT, jeg som ikke har hull i ørene en gang (uten sammenligning for øvrig. Poenget er, jeg er jo liksom så au naturel eller hva det heter, og så... tannblekingskit?!? WTF, liksom). Men tilbake til HOVEDpoenget; opplegget funka særs dårlig, jeg glemte meg bort og drakk to kopper kaffe hver gang etter jeg hadde brukt tannblekingsstripsene.


Jepp. Så sånn er det. Hva med dere, noen som tør å stå fram med noen skjulte sider?





1 kommentar:

  1. Så gøyalt formulert! Nå fikk "gamlemor" seg en god latter.

    SvarSlett