22.9.11

Liste-manien fortsetter... denne gang på badet!



Nå er det tid for liste igjen, dere! Det som er så morsomt med å ha blogg, er at jeg kan skrive om AKKURAT det jeg vil! Helt uten en rød tråd. Har i etterkant forstått at det var egentlig det jeg burde kalt bloggen min. Nuvel. Forrige gang var det cd-plater. Denne gang beveger vi oss litt nærmere mange jenters mekka... nemlig badet (selv om badet mitt er altfor trangt og har altfor liten varmtvannstank til å fortjene betegnelsen «mekka»).

Jeg er, som vi alle vet, jente, og må krype til korset og innrømme at jeg over gjennomsnittlig interessert i typiske jentegreier, som hudpleie, makeup og varmende tekstiler (også kalt klær). Denne gang er det hudpleieprodukter som er i fokus. Mine tre favorittprodukter for huden som jeg nødig kan leve uten. På gamle dager har jeg nemlig blitt litt av en snobb (eller kvalitetsbevisst, heter det kanskje) hva hudpleie angår, takket være www.hildechristina.com . Må rette en stor takk til henne for at jeg har fått øya opp for gode produkter, samt fått så gode anbefalinger! :)

Før jeg avslører mine topp 3, må jeg få påpeke at man selvfølgelig må ha en full rutine for huden, å bruke kun disse tre produktene er ikke nok. Men disse tre produktene kommer jeg nok ikke til å bytte ut i rutinen min med det aller første og jeg føler derfor at jeg må dele mine gode erfaringer med alle som gidder å høre på.


Og her er mine topp 3 hudpleieprodukter:

  1. Decléor Essential Balm
Ah, hvor skal jeg begynne. Denne balmen bruker jeg som nattkrem. Da jeg fikk den tilsendt, må jeg innrømme at jeg var litt skeptisk til den fete balmkonsistensen. Kunne denne virkelig gjøre noe godt for t-sonen, som jeg til alles store fornøyelse må pudre èn gang i timen? Jeg hadde lest at den skal funke på sår hud, fet hud, gusten hud, tørr hud, kviser, ja, det aller meste egentlig. Det viste seg også å stemme. Da er det helt greit at man blir litt speilaktig, man skal tross alt bare sove med den. Jeg har brukt denne når jeg har oppdaget en «underjordisk» kvise (og da snakker jeg ikke om noen liten fisle-kvise altså) – neste dag er kvisa sporløst forsvunnet. Den gir godt med fukt og huden blir mer stabilisert. Den lukter godt. Inneholder bare naturlige saker. Huden har faktisk blitt mindre fet i t-sonen enn tidligere etter å ha brukt denne jevnlig i kombinasjon med andre gode produkter. Og den funker på det aller meste. Like it, love it!





  1. MD formulations continuous renewal serum
Dette er et serum som skal brukes etter rens og toner, og før fuktighetskrem. Det er et produkt som bl.a. skal hjelpe uren hud, og som skal stabilisere hudtonen. Jeg blir som sagt fort blank i t-sonen, og bruker produktet derfor kun der. Min erfaring er at produktet matter ned og skaper en jevnere hudtone, og serumet forhindrer også utbrudd. Man kjenner virkelig at serumet jobber. Noen ganger litt vel mye – det er enkelte ganger hvor jeg kjenner huden prikke etter påføring. Men som regel er ikke dette et problem. Produktet inneholder glykolsyre. Jeg synes huden min har blitt mye bedre med bruk av serumet inkludert i rutinen min. Hurra!




  1. Decléor Aroma Purete Matt Finish Skin Fluid
Dette er fuktighetskremen jeg bruker per nå. Jeg brukte tidligere Declèor Hydra Floral Moisturising Emulsion, men synes den ga meg litt for mye fukt. Da jeg prøvde Matt Finish Skin Fluid fant jeg ut at denne var den jeg hadde lett etter. Gir nok fukt til min hud, matter ned og er trygg å bruke. Jeg er kjempefornøyd. Det er mulig jeg må bytte til emulsjon når vinteren kommer og huden kanskje vil trenge ekstra fukt, men per nå er Matt Finish Skin Fluid P-E-R-F-E-C-T.



Og nå, et aldeles lekkert reklamebilde  







Ha det på badet!

4 kommentarer:

  1. Helt i orden, det! Du ble merket som spam fordi spamfilteret mitt tror at alt som er linker er spam, men nå er du flyttet over på normal-listen igjen :)

    SvarSlett
  2. Så bra! Tenkte meg at det kanskje havnet i spamfilteret, men fint du fikk sett det :)

    SvarSlett
  3. Heisann! :) No har æ sjekka ut bloggen din, så morsom den va! Ante ikke at du kunne så mye om hudprodukta, no har æ lært masse hehe :) :) Æ hadde aldri hørt om alle disse kremene med opptil 7 navn, men no e æ proff hihi :D keep on writing, du e kjempeflink!! -Gunnis.

    SvarSlett
  4. Hei anonym (Gunnis) ;) Tusen takk for det! Kunne vel med fordel vært noe kortere navn på disse produktene, hehe... Så moro at du stakk innom! Klem :)

    SvarSlett