7.8.11

Curling-kluss


For en stund tilbake skulle jeg innom et parfymeri hvis navn ikke nevnes. Jeg trengte ny mascara, og da må jeg altså bevege meg inn i ukjente territorier bestående av damer med too much solpudder og overivrige homser. Bare dét får meg til å skjelve i slengbuksene.


Målet med turen var innkjøp av Cliniques High Impact Curling Mascara. Meget bra mascara om jeg skal si det selv (nei, innlegget er på ingen måte sponset). Vel, slik forløp samtalen mellom meg og ekspeditrisen:


Meg: "Jeg skulle hatt en mascara fra Clinique. Den heter noe med "curling" og har grå beholder"

Overblid ekspeditrise: "Da er det sikkert DENNE du skal ha!" (drar fram en mascara i svart beholder)

Meg: "Nei, den jeg skal ha har altså grå beholder, den heter noe med curling. Den holder gjennom regn, tårer og svette, men kan lett vaskes av i varmt vann over ca. 37.5 grader"

Overblid ekspeditrise drar fram den grå (my precious), og sier: "Er det denne? Den vil begynne å renne i regnvær og sånn - men går ikke av i varmt vann, må fjernes med make up remover" (øhm, du sa hva?)

Meg (forbauset): "Javel? Jeg har jo brukt den en stund, jeg vasker den av i varmt vann, og den holder gjennom det meste, det har jeg også lest at den skal gjøre" (på dette tidspunkt var det like før jeg dro fram Hilde Christinas blogg, bare for å kunne vise til sikre kilder)

Ekspeditrise (nå med litt mer stivt smil) gjentar at den ikke på noen måte holder i regnet, at den ikke kan vaskes av med varmt vann, her må det sterkere saker til.

Meg: "Jaja. Det er uansett den jeg skal ha" (her turde jeg ikke kverulere mer - det var jo liksom hun som skulle være eksperten her).



Jeg betalte og gikk, etter at kvinnemennesket hadde prøvd å prakke på meg vippepleie sånn at jeg ikke kom til å se ut som en av de gamle damene med to øyevipper når jeg ble 80. Når jeg kom hjem måtte jeg dobbeltsjekke at jeg hadde rett. Informasjonen sto til og med på emballasjen.


                                                              
 .....



I går var jeg igjen på vei til parfymeriet hvis navn ikke nevnes, i samme ærend som sist.


Meg: "Hei! Jeg skulle gjerne hatt Cliniques High Impact CURLING!! mascara, takk!"

Smørblid ekspeditrise: "Det skal du få!" (hentet mascararen i skuffen sin)

Meg: "Kjempefint, takk skal du ha!"



?? Gikk det SÅ lett?! Det var jo nesten for godt til å være sant. Glad og fornøyd trasket jeg hjemover. Vel hjemme skulle jeg pakke ut vindunderet fra emballasjen, og hva ser jeg?

En mascara i SVART beholder? Ikke grå??? Jeg hadde fått (*trommevirvel*) High Impact. Ikke noe curling her i gården, nei. Jeg gir opp. Neste gang bestiller jeg på nett. Enten det, eller tar på meg buksene til curling-landslaget ved neste besøk.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar